Wycieczka do Dęblina dla wzorowych członków SKO

Dnia 16 listopada odbyła się długo wyczekiwana wycieczka szkolna zorganizowana dla siedemnaściorga wzorowych członków SKO.       Naszym pierwszym celem było Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie. Tam mogliśmy dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat samolotów oraz wszelkich pojazdów szybujących na niebie.

Utworzone w 2011 roku muzeum prezentuje samoloty, śmigłowce, stacje radiolokacyjne, uzbrojenie oraz wszystkie inne przedmioty związane z lotnictwem wojskowym w Polsce. Ekspozycja, z uwagi na wielkość eksponatów, znajduje się głównie na zewnątrz. Mniejsze elementy budowy takie jak: silniki, uzbrojenie, czy osprzęt znajdują się w halach namiotowych. Muzeum znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Szkoły Orląt, czyli Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych, gdzie wiedze i umiejętności zdobywają przyszli lotnicy.

Kolejną atrakcją było Muzeum Dziwnych Rowerów w miejscowości Gołąb na trasie Dęblin – Lublin prowadzone przez pana Józefa Konstantego Majewskiego. To prywatne muzeum, gdzie pasjonat zgromadził najdziwniejsze i najbardziej nietypowe rowery  jakie można sobie wyobrazić. Właściciel  jest osobą emitującą pozytywną energię, potrafiący zainteresować odwiedzających historiami związanymi z prezentowanymi rowerami, które w większości wykonał sam. Są wśród nich składane, poziome, asymetryczne, czy turystyczne.  Odwiedzając to miejsce mamy pewność dobrej zabawy. Każdy ma szansę przejechać się nietypowym rowerem. I to nie raz.

Pan Józef, zanim poleci dalsza wycieczkę, zachęcił nas do przejścia na drugą stronę ulicy, gdzie już z okien autobusu, zobaczyliśmy piękny kościół pw. Św. Floriana i św. Katarzyny. Jednak prawdziwa ,,perełka” Gołębia to Dom Loretański, który jest wierną kopią Domu Świętej Rodziny z Nazaretu.

Następnie udaliśmy się do Lublina. Tutaj w Centrum Felicity zjedliśmy smaczny obiad, a później, chcąc wypocząć po ciężkim dniu, obejrzeliśmy piękną baśń „Dziadek do orzechów i cztery królestwa.

Z wyprawy wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi.

Był to wspaniały i niezapomniany dzień spędzony w miłym towarzystwie  i obfitujący w wiele atrakcji.